Olympisch held Churandy Martina trekt extra sprint voor Duchenne

Churandy Martina maakt meters voor Duchenne en geeft het stokje over aan Humberto Tan

Samenvatting
Churandy Martina, Olympisch atleet, trekt een extra sprint voor de jongens met Duchenne en geeft zijn estafette stok door aan Humberto Tan. Samen vragen zij daarmee aandacht voor de jongens met de ernstige spierziekte Duchenne. De estafette stok is een symbool binnen de Duchenne Estafette www.metersvoorduchenne.nl, waarin mensen op hun eigen manier (rennend, fietsend, twitterend) meters maken, geld ophalen, en daarna het stokje, en daarmee het verhaal van de jongens, door geven!

Duchenne Parent Project initieerde de Estafette om een grotere groep mensen bekend te maken met de ziekte van Duchenne, en om meer geld te genereren voor onderzoek naar een medicijn dat de afbraak van hun spieren kan stoppen. De Estafette is een succes van ‘crowd funding’. Veel enthousiaste individuele iniatieven en de daarbijbehorende bedragen, maken samen een grote beweging!

Elizabeth Vroom, voorzitter van Duchenne Parent Project: “Het is fantastisch dat positieve voorbeelden zoals Churandy Martina en Humberto Tan ook meters maken. We hopen hierdoor meer mensen, ook bij bedrijven, te inspireren om zelf ook meters te maken. En de superpositieve houding van Martina “ikbenblij” inspireert de jongens zelf ook in de dagelijkse uitdagingen waar zij voor staan! Dat is ongelooflijk belangrijk.”

Humberto zal op zijn beurt meters maken, en het stokje overdragen aan de volgende. Duchenne Parent Project wil graag bedrijven in Nederland betrekken. Het zou toch een stunt zijn als een bedrijf de lift een week stil zet. Neem met zijn allen de trap. Goed voor lijf en leden. Mooie energiebesparing. Goed voor de bedrijfsmoraal. En de jongens met Duchenne? Die hopen met jullie inzet en middelen weer een stapje dichterbij een oplossing te komen. Geinspireerd? Neem contact op en neem het stokje van Humberto over!